مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 11:402023-01-02اقتصادي

بهره برداری کامل از پایگاه اطفای حریق جنگلی رشت/ 50 هزار همیار طبیعت داریم


استان گیلان نیازمند چهار پایگاه اطفای حریق جنگلی است که هم اکنون پایگاه اطفای حریق لاکان رشت صد درصد به بهره برداری رسیده است.

- ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: استان گیلان نیازمند چهار پایگاه اطفای حریق جنگلی است که هم اکنون پایگاه اطفای حریق لاکان رشت صد درصد به بهره برداری رسیده است.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وزش بادهای گرم در این ایام سال و امکان وقوع حریق های گسترده در اراضی جنگلی و مرتعی، اظهار کرد: مناطق مستعد حریق جنگلی شناسایی شده است و از طریق تصاویر ماهواره ای به صورت روزانه و هفتگی آخرین وضعیت این مناطق را بررسی و رصد می کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مناطق ویژه خطرناک و مستعد حریق مستقر هستند، تصریح کرد: برخی از مناطق جنگلی ما قابلیت دسترسی ندارند و لذا کار برای نیروهای یگان حفاظت سخت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در پاسخ به این سوال که چه زیرساخت هایی برای مهار حریق در جنگل ها وجود دارد؟ ، گفت: زمانی که وزش باد گرم داریم، اغلب حریق های جنگلی در کف اتفاق می افتد و یا در ارتفاعات صعب العبور و دره های عمیق است لذا همواره استفاده از بالگرد اطفا پاسخگو نیست، زیرا آب نمی تواند به کف جنگل برسد و باید از آتش کوب ها و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری کامل از پایگاه اطفای حریق جنگلی رشت/ 50 هزار همیار طبیعت داریم

بهره برداری کامل از پایگاه اطفای حریق جنگلی رشت/ 50 هزار همیار طبیعت داریم